Platform over raam-, deur-, kozijntechniek, hang- en sluitwerk, dak- en geveltechniek, veiligheid
Nieuws

Duitse merkenprijs voor ‘Digital Highlight Tour’

macbook-pro-mockups-touchbar-psd-grey-workspace-005_intu1_gba_w

Tekst | Lieke van Zuilekom

Beeld | REHAU Window Solutions (WS)

15 oktober 2021 Leestijd 5 minuten

Deel dit artikel

REHAU Window Solutions (WS) is één van de winnaars van de German Brand Award 2021. Dat heeft de jury van de Duitse merkenprijs half juni bekendgemaakt in Berlijn. REHAU WS ontvangt de prijs voor de ‘Digital Highlight Tour’ in de categorie ‘Brand Events, Fairs & Exhibitions’.

‘Virtual Fair Experience – Beurs. Nieuw bedacht. Nieuw gemaakt’. Dat is de titel van de inzending waarmee REHAU WS succesvol meedong naar één van de felbegeerde prijzen van de German Brand Award (GBA) 2021. Marketing directeur Peter Kotzur en zijn team wisten de juryleden in de categorie ‘Excellence in Brand Strategy and Creation – Brand Communication’ te overtuigen van de Digital Highlight Tour als een modulaire brand experience tool. 

“Deze prijs is een geweldige bevestiging van ons werk en sterkt REHAU WS in haar aanpak om digitalisering consequent te promoten. De tool bewijst zich andermaal als een essentiële succesfactor binnen de branche – ook met betrekking tot een duurzame en aanhoudende succesvolle klantdialoog.”

Merkervaringen in het nieuwe normaal

De strategie van REHAU WS om de kennismaking met REHAU-oplossingen in het kader van de release van de Digital Highlight Tour in mei 2020 opnieuw te definiëren, is dus succesvol gebleken. “De tour creëert ruimte voor een nieuw soort dialoog tussen verkoop en klanten. Zo ontstaan echte merkervaringen in het nieuwe normaal – onafhankelijk van tijd en plaats. Merk en klant ontwikkelen elkaar verder. Het doel is een langdurige, succesvolle samenwerking op basis van persoonlijke interactie”, vervolgt Kotzur. Dit overtuigde niet alleen de jury van de GBA, maar maakte van de Digital Highlight Tour ook een meetbaar succes voor REHAU WS. Dit wordt onder meer geïllustreerd door de volgende cijfers:

• > 1.000 Digital Highlight Tour meetings met zowel nieuwe als bestaande klanten,
binnen 5 maanden na de lancering;

• > 40 internationale producten en diensten in detail;

• > 10.000 gesprekken over producten en diensten.

In de categorie ‘Excellence in Brand Strategy and Creation’ bekronen de juryleden van de GBA de sterkste campagnes, concepten en strategieën uit afzonderlijke disciplines. De jury bestaat uit onafhankelijke, interdisciplinaire deskundigen uit het bedrijfsleven, de wetenschap, consultancy, diensten en agentschappen. De inzendingen worden beoordeeld aan de hand van de criteria ‘onafhankelijkheid en merkeigenheid, merkonderscheidend vermogen, differentiatie ten opzichte van de concurrentie en relevantie voor de doelgroep’. 

Met 1.134 inzendingen uit 17 landen heeft de German Brand Award in 2021 een grote respons gekregen, ook internationaal.

Over REHAU Window Solutions

‘Create difference, grow business’. Volgens dat motto vindt REHAU WS elke dag opnieuw ramen en deuren uit, die net zo modern zijn als ons leven. Ramen waardoor we niet alleen de wereld om ons heen kunnen zien, maar die ook zorgen voor frisse lucht. Zelfs wanneer zij gesloten zijn. Ramen die inbrekers afschrikken. Maar ook duurzame ramen, die geproduceerd worden volgens een unieke recyclingaanpak. Het nieuwe EcoPuls-label staat voor een ongeëvenaard duurzaamheidsconcept binnen de industrie, waarbij niet alleen gebruik wordt gemaakt van verantwoorde grondstoffen, maar ook de gehele productlevenscyclus in ogenschouw wordt genomen. Bovendien zet REHAU WS zich iedere dag weer in om kunststofproducten lichter, comfortabeler, veiliger en efficiënter te maken, voor landen over de hele wereld.

REHAU WS Benelux valt, net als Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, onder de directe leiding van Ewald Marschallinger. Samen met een team van commerciële en technisch ondersteunende specialisten wordt vanaf een centrale vestiging en experience centre in Amersfoort de markt bewerkt met alle innovaties rondom het kozijnelement. Als laatste aanwinst en om nog meer op deze markt aanwezig te kunnen zijn, is Edwin van Houten aangetrokken als verantwoordelijke voor de Benelux.  

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Erwin Krekels

Projectmanager

Uw organisatie promoten via het Profiel netwerk? Ik help u graag verder.

0%

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details