Platform over raam-, deur-, kozijntechniek, hang- en sluitwerk, dak- en geveltechniek, veiligheid
HEBO Kozijnen heeft nieuwe pand in gebruik genomen
Het nieuwe pand in vol ornaat, een baken langs de provinciale weg.

HEBO Kozijnen heeft nieuwe pand in gebruik genomen

Natuurlijk hadden we al eens in het nieuwe pand gekeken, toen alles in aanbouw was. De uitnodiging van Norbert Kuipers, directeur en eigenaar van HEBO Kozijnen in Hengevelde, om het opgeleverde -en reeds in gebruik genomen- pand te komen bewonderen namen we met beide handen aan. Al vanaf de weg maakt de nieuwbouw indruk, door de bijzondere architectuur in combinatie met de in het gebouw verwerkte huisstijl kleur. Als er iets is wat het nieuwe HEBO-pand kenmerkt, dan is dat wel gastvrijheid. Dat begint al op de parkeerplaats, waar een ruime keuze is aan parkeerplekken. Naast het pand, voor het pand (incl. laadpalen), of op het parkeerdek bovenop een van de hallen. De binnenarchitectuur ademt sfeer en warmte en nodigt uit om verder te komen. 

De stijlvolle kantine maakt van iedere pauze een fijn moment om te ontspannen.

Reacties personeel

“Op 19 oktober hebben we het pand officieel in gebruik genomen”, vertelt Kuipers. “Het personeel was een beetje overdonderd bij het zien van het resultaat. We hebben om te beginnen een kantine ingericht die in geen velden of wegen meer lijkt op een standaard kantine. Alles is high-end ontworpen, gebouwd en afgewerkt.” 

Er heerst een ontspannen sfeer in de kantine. Ontspanning is sowieso een sleutelwoord in de nieuwe opzet. Een gameroom, een keuken waar voor gasten gekookt kan worden, met eetgelegenheid en een heuse bioscoop in het pand zijn daar het bewijs van.

De loungeroom met haard, waar tevens VR-presentaties gegeven kunnen worden.

Een pand met een missie

Kuipers geeft aan dat het pand een duidelijke missie heeft: het fenomeen ‘kozijn’ laten beleven op de mooiste denkbare manier. “Dat begint met het pand zelf. Het avontuur begint buiten, je wordt meegenomen naar binnen en daar gaat de beleving verder. Het hele interieur van het pand, geen verdieping uitgezonderd, is een echte ‘experience’. Onze mensen werken en ontspannen midden in deze belevingswereld en ook onze gasten kunnen zich erin onderdompelen. Inderdaad, de mens staat hier centraal, of dat nu onze medewerkers, aannemers, architecten of hun eindklanten zijn.”

We zijn het met Kuipers eens dat je gastvrijheid niet kunt ‘faken’. Hij zegt daarover: “Oprechte aandacht is het enige dat telt. Daarom is aan dit gebouw enorm veel aandacht besteed. Ook onze medewerkers stralen dat uit, door hun oog voor het bezoek, hun vriendelijkheid en betrokkenheid.”

Het HEBO-theater, met schitterende fauteuils.

Dynamische showroom

Op de eerste HEBO-locatie – waar de HEBO formule ooit gestart is – bevindt zich de productie van de houten kozijnen met een showroom die op een eigen manier nog steeds spraakmakend is. 

“Dat is een statische showroom. Heel mooi, met een traditionele opstelling van kozijnen. In dit nieuwe pand, waar ook de productie van de kunststof kozijnen is gehuisvest, hebben we een dynamische showroom”, vertelt Kuipers tijdens de rondleiding. De kozijnen worden gepresenteerd; het zijn 34 frames die verschoven kunnen worden vanuit de coulissen van het HEBO-theater. “17 frames geven in diverse sferen de kozijnen weer voor bungalowbouw en 17 frames zijn gericht op projectbouw. Het mooie is dat we gebruik gaan maken van een samenspel van online en offline presenteren. Op een Pinterest-achtige manier kunnen klanten een moodboard samenstellen online, met daarop hun favoriete kozijnen. Het eindresultaat kan worden verstuurd naar HEBO, wanneer men dan hier komt, hebben wij aan de hand van dat ‘klant DNA’ een profiel samengesteld dat hier live getoond wordt. De hele presentatie valt dus binnen het interesseveld en de belevingswereld van de klant. Keuzestress? Die bestaat dan niet meer.”

Op de toekomst gebouwd

HEBO is niet bang om te investeren in het eigen bedrijf. Het nieuwe pand is dan ook helemaal ‘future proof’. “We zijn dusdanig goed geautomatiseerd dat we zo efficiënt mogelijk kunnen werken. Onze prefabformule biedt volop verkoopkansen en een gezonde winst voor bungalowbouwers en projectbouwers. Door echte beleving aan onze producten te koppelen krijgen onze kozijnen identiteit. Onze klant kan met zijn eindklant bij ons binnenlopen en gebruik maken van al onze presentatiemiddelen. In de speciale huiskamer (met haard) kan er gelounged worden en kunnen BIM/VR-presentaties gegeven worden. Aansluitend kan de klant verwend worden met vers bereid eten en een drankje. Indirect stimuleert dat de verkoop van kozijnen, daar ben ik zeker van. We zien voor ons pand ook nog een maatschappelijke rol weggelegd, door ruimte ter beschikking te stellen aan mensen uit de omgeving. Het pand mag dan gloednieuw zijn, we vergeten niet waar we vandaan komen”, zegt Kuipers tot besluit.   

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details